آغاز تخلیه رسوبات سد لتیان از اول تیرماه
مدیران سد لتیان اعلام کردند که عملیات فلشینگ و تخلیه رسوبات مخزن این سد یکم تیر آغاز خواهد شد.
توپ ایران
۳۰ خرداد ۱۴۰۵

محمد پازشگر، مدیر بهره برداری و نگهداری سد لتیان و نیروگاههای وابسته، در روز شنبه اطلاع داد که طبق دستورالعملهای بهره برداری، عملیات تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد در اول تیرماه سال جاری آغاز میشود. این عملیات با بازگشایی دریچههای تخلیه رسوب انجام خواهد شد.
پازشگر تأکید کرد که در هنگام انجام این کار، دبی خروجی سد تا حدود ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، مسئولان به ساکنان شهرها و روستاهای پاییندست سد، گردشگران و مجاورین توصیه کردند از ورود و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود بین سد لتیان و سد ماملو خودداری کنند.
به گفته مدیر بهره برداری، این عملیات هر سال پس از فصل آبگیری و مطابق با دستورالعملهای نگهداری و تعمیرات انجام میشود. آبهای رهاسازیشده نهایتاً در مخزن سد ماملو ذخیرهسازی شده و برای تأمین آب شرب تهران و شهرهای جنوبشرق استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
آخرین اخبار
بیشتر
یک چوپان، یک پیتزاپز و یک رکورد گینس/ داستان باورنکردنی بهترین مهار جام جهانی
به گزارش "ورزش سه"، درخشش خیرهکننده بیرانوند در ترکیب تیم ملی ایران در بازی برابر تیم ملی بلژیک در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۶ باع
۱۵ دقیقه پیش

هنوز پروژه تکمیل نهایی نشده؛/ ظرفیت و زمان بازگشت ورزشگاه آزادی مشخص شد
به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به زمان شروع فصل جدید لیگ برتر، یکبار دیگر بحث میزبانی استقلال و پرسپولیس محل بحث شده و همین هم باعث شده صح
۴۳ دقیقه پیش

حضرتپور دوباره زیر بار مسئولیت سنگین در هفته دوم
لیبروی تیم ملی والیبال ایران باید بار دیگر نقش کلیدی در دریافت و توپگیریها ایفا کند.
۵۱ دقیقه پیش